Slider

Odběratelé

Odběratelem je dle zákona vlastník pozemku nebo stavby připojené na vodovod nebo kanalizaci, u budov, u nichž spoluvlastník budovy je vlastníkem bytu nebo nebytového prostoru jako prostorově vymezené části budovy a zároveň podílovým spoluvlastníkem společných částí budovy, je odběratelem společenství vlastníků.

Každý odběratel je povinen mít s provozovatelem vodovodu a kanalizace, tedy s TS, uzavřenou písemnou Smlouvu o dodávce pitné vody a odvádění odpadních vod.


Zřízení přípojky

Vodovodní přípojka je samostatnou stavbou tvořenou úsekem potrubí od odbočení z vodovodního řadu k vodoměru.

Kanalizační přípojka je samostatnou stavbou tvořenou úsekem potrubí od vyústění vnitřní kanalizace stavby k zaústění do stokové sítě.

Investorem stavby přípojky je vlastník připojované nemovitosti.

Vlastníkem přípojky je pak osoba, která na své náklady přípojku pořídila.

Postup při zřízení nové přípojky:

1. Zažádat o informaci k existenci sítí vodovodu a kanalizace v okolí pozemku stávající/budoucí stavby, viz „Žádost o informaci k existujícím sítím“.

Místo této žádosti je možné zjistit existenci sítí online na https://uvaly.obce.gepro.cz

Tuto žádost doručit jak osobně či písemně, tak i elektronicky do sídla Technických služeb (jiri.brazda@mestouvaly.cz, tsu@mestouvaly.cz).

V žádosti je nutné uvést adresu napojované nemovitosti a přiložit snímek z katastru nemovitostí s označením parcelního čísla napojované nemovitosti či pozemku, doklad o vlastnictví k příslušným dotčeným pozemkům, na kterých budou realizované přípojky, a uvést majitele pozemku nebo stavby na pozemku, pokud není totožný s žadatelem.

Na základě žádosti Vám bude doručeno Vyjádření provozovatele vodovodu a kanalizace k možnosti připojení se na vodohospodářskou infrastrukturu a zákresy vodovodních řadů a kanalizačních sběračů v zájmovém území s uvedením možných připojovacích míst.

Následné zpracování projektové dokumentace přípojek vodovodu a kanalizace svěřte odborné projekční kanceláři. Kvalitně zpracovaný projekt obou přípojek usnadní jejich projednávání, zajistí bezproblémovou realizaci a zaručí účelné vynakládání Vašich finančních prostředků.

2. Zažádat o vyjádření potřebné pro Stavební úřad, viz „Žádost o zřízení přípojky“.

Žádost spolu se zpracovanou projektovou dokumentací přípojek vodovodu a/nebo kanalizace předložíte k odsouhlasení opět do sídla TS.

Na základě žádosti Vám bude doručeno Vyjádření provozovatele ke zřízení přípojky.

3. Realizace přípojky

Samotnou stavbu přípojky lze objednat u jakékoli autorizované stavební společnosti při dodržení technických podmínek vyjádření TS.

Napojení na vodovodní řad až pro vodoměr provádí technici TS. Předem musí být provedena technická připravenost – výkopy a instalace vodoměrné šachty.

Napojení na kanalizaci si zajistí investor sám u odborné firmy. Musí však být prováděno za přítomnosti technika TS.

Před vlastním napojením přípojky na páteřní řad musí vlastník přípojky podepsat s TS Smlouvu o dodávce pitné vody a odvádění odpadních vod. Smlouva je ke stažení zde.

Vodoměr

Patní vodoměr instalují pracovníci TS bezprostředně za vstupem vodovodní přípojky do objektu nebo ve vodoměrné šachtě. Pokud vnitřní vodovod nevyhovuje požadavkům pro montáž vodoměru, je odběratel povinen provést nápravná opatření uložená ze strany TS.

Je-li vodoměr umístěn ve vodoměrné šachtě, je jejím vlastníkem odběratel a zodpovídá za její stav.

Pravidelné kontroly a výměny vodoměrů zajišťují pracovníci TS v souladu s příslušnými metrologickými předpisy. Každý vodoměr má úřední ověření (cejchovní plombu nebo nálepku), před skončením platnosti tohoto úředního ověření pracovníci TS vodoměr bezplatně vymění.

Výměnu nebo opravu vodoměru hradí odběratel v případě, kdy došlo k jeho mechanickému nebo tepelnému poškození či k poškození plomby. Odběratel také hradí náklady spojené s výměnou nefunkčních prvků vodoměrné sestavy (ventil, zpětnou klapku, filtr apod.), která je součástí přípojky a je tedy v majetku vlastníka nemovitosti.

Odběratel je povinen vodoměr chránit.

Je-li vodoměr umístěn venku (ve vodoměrné šachtě):

  • před zimním obdobím zkontrolujte, zda je šachta dobře uzavřena,
  • izolujte poklop šachty,
  • při velkých mrazech opatřete tepelnou izolací i vodoměr a potrubí ve venkovní šachtici (např. sáčkem naplněným polystyrenem, dřevěnými hoblinami, suchým listím nebo starými textiliemi).

Je-li vodoměr umístěn uvnitř:

  • místnost, kde je vodoměr umístěn, zajistěte proti vniknutí chladného vzduchu.

Při pochybnostech o správnosti měření vodoměru může odběratel požádat písemně na adrese sídla TS o jeho přezkoušení, které provádí autorizovaná zkušebna. Po podání písemné žádosti se do nemovitosti dostaví pracovník TS a po odečtení stavu odebraného množství provede výměnu vodoměru. Odmontovaný vodoměr bude odeslán k přezkoušení do autorizované zkušebny. O výsledku přezkoušení je odběratel informován na základě protokolu, který zkušebna vystaví.

Prokáže-li se, že vodoměr je nefunkční, hradí náklady přezkoušení TS. Pokud je vodoměr vadný (nefunkční), přepočítá se spotřeba vody za reklamované období (pouze jedno fakturační období) podle potřeby za srovnatelné období předchozího roku a rozdíl je odběrateli vyúčtován.

Pokud zkušebna prokáže, že se údaje vodoměru neodchylují od skutečné hodnoty více, než připouští platná technická norma, hradí náklady přezkoušení odběratel.

Odečty a fakturace

Odečty vody provádějí zaměstnanci TS.

Umožněte prosím zaměstnancům TS po celý rok bezproblémový přístup k vodoměru. Je to i ve Vašem zájmu.

Úvaly jsou rozděleny do tří okruhů (okruhy pro odečty stavu vodoměrů) a v jednotlivých okruzích probíhá odečtení stavu vodoměrů jednou za tři měsíce, během cca 5. – 15. dne v měsíci. Následně jsou připraveny faktury, které jsou počátkem dalšího měsíce distribuovány zaměstnanci TS, případně jsou rozesílány prostřednictvím České pošty.

Splatnost faktur za vodné a stočné je 3 týdny, složenky mohou být zaplaceny na poště, zadáním příkazu v bance nebo uhrazením položky v pokladně TS.

Nemůže- li být odběratel v době odečtu přítomen, nahlásí stav vodoměru TS sám, a to buď e-mailem nebo telefonicky. Stav vodoměru se zjistí tak, že se přečtou černé číslice na ciferníku, je nutno napsat celý stav počítadla vodoměru bez červených číslic. Nejlepší je vodoměr vyfotit a jeho foto poslat na TS. Alespoň jednou ročně však musí odečet pro kontrolu provést zaměstnanec TS.

Zdá-li se vám fakturovaná spotřeba výrazně větší než v minulém období, je třeba nejprve zvážit, zda nedošlo v uvedeném období ke změně podmínek odběru, například zvýšil se počet osob v domácnosti, v období suchého léta se zvýšila spotřeba vody na zalévání zahrady apod. Častým případem zvýšené spotřeby jsou také úniky na vnitřní instalaci (např. protékání splachovačů WC, úniky vody přes ohřívače TUV apod.). Také mohl být špatně nahlášen stav vodoměru, je tedy dobré zkontrolovat, zda stav uvedený na faktuře odpovídá tomu, co jste hlásili (pokud odečet neprováděl pracovník TS).

Obecný postup při reklamaci stanovuje Reklamační řád TS.